Herní prostředí
Zakladni popis hernich prvku
HP Bar - Zobrazuje zbývající život servanta.
Chip Damage - To je ten bílý proužek, zobrazuje zranění, které je možno vyléčit pokud servant provede switch za mastera, nebo aktivací.
HP Bar - Zobrazuje zbývající život mastera. Master nemá chip damage (jediná výjimka je Shiro).
Stun Bar - Objeví se pokud hráč způsobí nepříteli stun(omráčení), zobrazuje délku jeho trvání. Zobrazuje se na straně hráče, který stun způsobil, v tomto případě u Lancera a omráčen je Assasin.
Mana Bar - Zásoba magické energie, číslicemi je nad ním zapsán počet mana barů které hráč nyní má/maximální počet mana barů. Mana se získává bojem, každým úderem i blockem. Mana se doplňuje rychleji a neustále když servant odpočívá a bojuje master. Za každé naplnění proužku, se stanete o 1 mana bar bohatší. Maximální počet mana barů určuje vybraná dvojce servant/master. Mana je potřebná k aktivaci, Tagu a Last Resortům.
Command Spell - Slouží k rychlému přivolání/odvolání servanta v případě nebezpečí a rovněž k aktivaci. Při každém použití je o 1 část menší až není nakonec možné Command Spell použít(na obrázku jsou 2 časti již spotřebovány a zbývá poslední). Command Spell se odvíjí od vybraného mastera. Někteří masteři jich však mají neomezeně (Ilya, Dark Sakura). U Ilyi má Command Spell ještě jednu zvlášní funkci díkyníž se dají za určitých okolností spojovat velká komba a tvořit super komba, tuhle funkci ale ještě nemám prozkoumanou.
Activation Bar - Objeví se pokud hráč provede aktivaci a určuje dobu jejího trvání. Nic víc, nic míň.