Jdi na obsah Jdi na menu
 


Saber

25. 12. 2009

 

Saber


Obrazek
14400 HP
1 proužek many




Saber je obecně považována za nejsilnějšího servanta a podle mého to platí i tady. Vyniká svou vytrvalostí, silou(až brutalitou) a schopností dostat nepřítele pod trvalý tlak. Má celkem silné Last Resorty, silné údery a zdrcující komba, za to ale postrádá jakékoliv projektily či jiné druhy útoků na dálku. Nejlépe si tedy vede v souboji na tělo. Je vhodná pro začínající hráče pro svou popularitu, jednoduchost úderů, komb a celkem jednoduchou strategií.




Popis úderů

V prvním sloupci je příkaz, druhý sloupec je damage. Čísla v
závorkách jsou damage se skrytým mečem (větrný meč).

Normal act

 A  100  -  Rychlý, krátký útok. Vhodné na začátek komba.
 B  300(363)  -  Dlouhý, vertikální útok. Pomalý.
 C  300(363)  -  Horizontální útok, rychlejší než B.
 2A  100(149)  -  Rychlý spodní útok.
 2B
 300(363)  -  Vertikální útok zespodu.
 2C  450  -  Útok na nohy, celkem rychlý.
 Kryt: rozbíjí horní kryt.
 Counter: jako protiútok podrazí
 protivníka bez možnosti hned vstát.
 JA  100(163)  -  Slabý vzdušný útok.
 Counter: lze navázat B nebo C.
 JB  300(363)  -  Vertikální vzdušný útok.
 Kryt: rozbíjí spodní kryt.
 JC  300(363)  -  Horizontální vzdušný útok.
 Slabší dosah.
 Dash A
 100  -  Slabý, rychlý útok z běhu.
 Dash B
 500(563)  -  Vertikální bodnutí z běhu.
 Dash C
 700(763)  -  Vertikální bodnutí z běhu.
 Lze na nej navázat 2A
 (nutné být blízko),
 623B nebo 236C (nutná krátká pauza)
 Counter: odhazuje.
 Throw  1200(1322)  -  Odhazuje, možné přidat wall slam.
 Throw
 (stun)
 2464(2648)  -  Hod pokud je protivník ve stunu.
 Throw
 (vzduch)
 1600(1724)  -  Throw ve vzduchu.
 Throw
 (vzduch)
 600(734)  -  Throw ve vzduchu, nižší damage pokud
 následuje přerušení útoku a další
 kombo.
 2BC  300  -  Útok na spadlého protivníka.
 Slabý, rychlý, na kratší vzdálenost.
 8BC  1000  -  Útok na spadlého protivníka.
 Silný, pomalejší, na delší vzdálenost.
 Mine-li následuje delší delay.
 236AB  1892  -  Výměna kombem.
 Stojí 1 proužek many.
 Je-li vykryt následuje kratší delay.

 

Unique Act

 1A  200(263)  -  Rychlý, slabý útok na nohy.Vhodný na začátek komba.
Kryt: rozbíjí horní kryt.
 3A   200  -  Slabý, pomalejší útok hlavicí meče. Kryt: rozbíjí spodní kryt.
 6B  500(563)  -  Silný, pomalý, vertikální útok. Vhodný do komb. Dlouhý dosah. Zasáhne-li protivníka ve vzduchu, přidává se bounce (odraz protivníka od země)
 9B  550(613)  -   Pomalejší útok ze vzduchu. Vertikální útok. Velké nebezpečí,že protivník uhne. Ve spojení se stunem se mu nedá bránit a přidává se bounce. Counter: + bounce (odraz protivníka od země). Kryt: rozbíjí spodní kryt. Je-li protivník ve stunu, rozbíjí jakýkoliv kryt.
 3B  600(663)  -   Vertikální útok zespodu. Trefí-li, vyhodí protivníka do vzduchu (vhodné na začátek vzdušného komba). Pokud se netrefí nebo když je vykryt tak následuje nepříjmený delay.
 4B  700(770)  -  Pomalý vertikální útok s velkým dosahem. Způsobuje stun. Je-li už protivník ve stunu tak se mu nelze bránit a odhazuje. I když se protivník brání tak dostane krátký delay.
 4C  700(763)  -  Rychlý, rozsáhlý horizontální útok. Zcela mine pokud se protivník skrčí. Counter: + stun
 3C  700  -  Pomalejší horizontální útok na nohy. Srazí protivníka na zem.
 1C,7C  400(456)  -   Úhybný manévr do strany. Následuje horizontální útok. Pokud se při uhýbací fázi vyhnete protivníkovu slabému nebo vertikálnímu útoku tak se celý útok provede rychleji. Counter: + odhození.
 J2B  500(563)  -  Horizontální vzdušný útok. Zasáhne-li protivníka ve vzduchu, přidává se bounce. Counter: nedělá bounce.
 

 


 

Special act

 214A  400(470)  -   Rychlý, slabý útok. Vypadá, že by měl rozbíjet dolní kryt, ale nerozbíjí. Counter: možné navázat kombem.
 623A Normal:700(756)
Counter:1530(1629)
 -  Velmi rychlý speciální útok. Vyhodí protivníka do vzduchu a praští s ním o zem. Různá damage a různý počet ran podle použití. Krátký přísun k protivníkovi. Lze uhnout do strany. Counter: vyšší damage, o ránu navíc. Stun: je-li protivník ve stunu tak větší damage a rána navíc. Aktivace + counter nebo stun: větší damage, ještě rána navíc.
 236B   600(731)  -   Vertikální série útoků. Výborné do komb. Snadno se používá a dobře se kombinuje. Jde docela dost dopředu - dá se využít i k přiblížení. Dlouhý dosah. Poslední rána vyhazuje do vzduchu. V aktivaci: rána navíc, větší vyhození.
 236C  820(882)  -   Velmi rychlá série 3 horizontálních útoků. Rychlá aktivace, navazuje dobře na některé útoky. V aktivaci: rána navíc. Zvýší se delay, ale přidá se odhození.
 214B   700(756)  -  Vertikální útok s dlouhým dosahem.(Dash) Silný a rychlý útok, dobrý na zkrácení vzdálenosti. Má 3 fáze - aktivace, běh a útok. Během aktivace i útoku jste normálně zranitelní, ale ve fázi běhu (letu vpřed) získáváte automaticky status horního krytu (se všemi výhodami i riziky). Ve fázi běhu odráží projektily. V atktivaci: prodlouží se fáze běhu (s tím se prodlouží i doba, po kterou jste v krytu), zvýší se dosah.
 421A   - -  -  Skryje meč (zapne větrný meč). Nelze použít, pokud už máte meč skrytý. Meč se odkryje použitím last resortů Strike Air nebo Excalibur. Kromě 421A lze meč skrýt i přehozením na mastera.


 

Schopnosti v aktivaci

 

Obrazek

BC 200(263) - Přerušení vlastního útoku. Po přerušení můžete skoro bez delaye provést další útok. Zároveň uvolní aktivační auru, která odhodí protivníka a udělá menší damage. Aura zůstane uvolněná po 3 sekundy, během kterých nelze přerušení znovu použít. Extrémně užitečná schopnost, která otevírá zcela nové možnosti v kombech i při udržování tlaku na protivníka.

236D - - Kotoul k protivníkovi. Dobrý způsob jak zkrátit vzdálenost. Uhýbá projektilům i útokům, vedeným nahoru. Je možné projet pod protivníkem.

 

Last resorts


Strike Air - 236236A, 2360 dmg.

Obrazek

Krátký až střední dosah, trochu nahoru. Lze jej použít pouze se skrytým mečem. Po použití odhalí meč.
1 proužek many.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Excalibur - 236236B, 4420 dmg.

Obrazek

Dlouhý dosah, vedený po zemi. Zraňuje servanta i mastera. Pozor na uhnutí, přehozením pomocí commandu. 2 proužky many.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Avalon - 236236C, 7000/8000 dmg.

Obrazek

 Pokud je použit těsně před soupeřovo útokem, vynuluje nepřátelský útok nebo LR. Je podceňován a má větší potenciál než by se mohlo zdát. Dá se totiž velmi snadno použít proti většině LR, ve chvíli kdy nepřítel použije LR tak stačí k úplnému konci animace jeho LR zadat 236236C a Avalon krále ochrání a nepřítele potrestá. Nutná aktivace, cena 2 many. (+ 1 mana bar aktivace).

 

Použití Avalonu:

Avenger - Void Avesta(neúčinný), Restart(neúčinný)
Sakura
- Mini Angra Mainyu(OK při výbuchu)
Souchirou
- Snake Fists(OK), Choke Throw(?, při použití Avalonu se Choke Throw nepodaří a Avalon nebude použit)
Gilgamesh
- Chains(OK), Enuma Elish(OK), Gates + Ea(neúčinný)
Bazette
- Danse Macabre(OK), Fragrach(?)
Kotomine
-    Hitao Kankuzu(OK), All evil in this world(OK)
Lancer -      Gae Bolg blockable(OK), True Gae Bolg(neúčinný),
Flying Spear Of Death(OK)
Rider -       Blood Fort Andromeda(neúčinný), Bellerophone(OK), Pegasus(OK)
Caster -      Five Bullets Of Light(OK), Rule Breaker(?), Barrage Of Energy(OK)
Archer -       Hrunting(OK), K'n'B(neúčinný), Kaladbolg II(OK),
Unlimited Blade Works(neúčinný)
Berserker -   Rage, Insanity and Madness(OK), Hundred Heads - Nine Lives(neúčinný)
Assasin -     Incomplete Tsubame-Gaeshi(OK), Complete Tsubame-Gaeshi(neúčinný)
Hassan -      Dagger Barrage(OK), Zabaniya(OK), Final Zabaniya(OK)
Saber Alter - Air Excalibur(OK), Ground Excalibur(OK)
Shiro -       Nine Lives Blade Works(OK), K'n'B(neúčinný)
Dark Sakura - Femme Fatale(OK, použít při úderu té kreatury),
Kingdom of the Dark Princess(OK)
Rin         - Jewel Barrage(OK), Jewel Sword Zelretch(OK)
Saber       - Strike Air(OK), Excalibur(OK), Avalon(neúčinný)


Některé základní komba


Uvedené kombinace jsou spíše pro inspiraci a jsou dost volné. Saber je výborně kombinovatelná postava a když dostanete její schopnosti trochu do ruky tak si už vytvoříte vlastní styl.

(B nebo C nebo 1A)>6B>236B> případně 236236A
Damage: 1514 nebo 3247 s LR.
Zcela základní kombo. Jde ještě různě navazovat, podle toho, jestli se na konci protivník pokusí zvednout ve vzduchu nebo ne (buď další pokračování 6B>236B>8BC nebo "odpálkovat" 4B, případně vsunout po 236B ještě B a teprve potom 4B apod.) nebo taky podle momentální nálady, počasí, stavu hvězd atd. Klasicky se začíná kombo B, ale je dobrý nápad podle situace zvážit i C nebo 1A, případně před B vložit A. Zaprvé je B dost pomalé a za druhé se mu často uhýbá. Celé kombo je potom horizontální, takže se každý naučí brzo uhnout. Další nebezpečí je při vykrytí, pokud potom budete pokračovat až na konečné 236B tak počítejte s velkým delayem po vykrytém 236B a pravděpodobným protiútokem. Vyváznout se z toho dá buď přerušením útoku po prvním B a pokračováním jinak nebo v aktivaci během 236B použít přerušení vlastního útoku pomocí BC a okamžitě navázat něčím jiným.

Ukázka: B>6B>236B>B>6B>214B>236236A



(B nebo C)>3B>JA>JB>JC>(BC nebo lépe J2B>8BC)
Damage: 1975 nebo 2875
Základní vzdušné kombo. V principu jde o třífázové kombo.
V první fázi potřebujete nějak dostat protivníka do vzduchu. Na to je ideální 3B. Před něj je ale vhodné zařadit ještě něco, protože 3B samo o sobě se dobře kryje a vykryté má velký delay. B, C nebo 2B jsou docela dobří
kandidátí. Druhá fáze je ve vzduchu, kdy vyskočíte směrem za protivníkem a nasypete do něj postupně A, B a C. Pokud nestíháte nebo teprve trénujete tak tady můžete dát jenom některé z ran a nic se nestane. Třetí fáze je zakončení. Buď je tady klasika - hod ve vzduchu, čili BC když jste s
protivníkem nahoře. Tohle se dobře mačká, protože ve druhé fázi jen zmačknete B, C a nepouštíte je, takže na konci se vám hodí BC skoro samo. Lepší zakončení je pomocí J2B (na konci druhé fáze dáte ještě jeden B útok, ale se šipkou dolů). Tím praštíte s protivníkem o zem a po dopadu ještě stihnete klasicke zakončení 8BC. Nestává se až tak často že protivníka úmyslně dostanu do vzduchu, ale je dobré toto kombo umět pokud už se tam nějak dostane. Potom je to totiž damage skoro zdarma a to se počítá.

Ukázka: B>3B>JA>JB>JC>J2B>8BC



~ B>6B>214B(>236236A)
Vlnovka značí navazovací kombo. Používá se když protivníka sice vyhodíte do vzduchu, ale ne dost na to, aby se dalo navázat vzdušným kombem. Dobré třeba po kombech, končících 236B.

C>4C>236C>8BC
Damage: 2582
Jednoduché rychlé kombo, jako protiútok po bránění má vyšší šanci na úspěch než klasické základní kombo, protože je o něco rychlejší.

Ukázka:
C>4C>236C>8BC




Komba ze vzduchu


Tyto kombinace jsou užitečné když se potřebujete k někomu dostat ze vzduchu. Všechny začínají skokem na protivníka z libovolné vzdálenosti. Nezapomeňte taky že Saber má možnost udělat dash ve vzduchu. Pozor na nemožnost bránit se ve vzduchu.


JB>JC>B>6B>236B
V podstatě jen základní kombo se začátkem ve vzduchu.
JB>JC se vyskytuje na začátku všech komb ze vzduchu, protože je to kombinace, která je nejrychlejší. Následuje tradiční B>6B>236B s tím, že to jde dál navázat nebo kombinovat stejně, jako normální základní kombo.


JB>JC>B>3B>JB>JC>BC
Ze vzduchu a zase do vzduchu. Začíná se běžnou "přistávací" kombinací JB>JC a pokračuje se vyhozením do vzduchu + zkrácené vzdušné kombo.


JB>JC>3C
Místo 3C může být jen 2C, záleží na vzdálenosti. Aby bylo kombo nepřerušitelné, musí 3C následovat hned po dopadu. Docela užitečné kombo protože útočí na oba kryty - JB>JC rozbíjí spodní a 3C horní kryt. Po úspěšném 3C je dobré navázat 2BC pro zkrácení vzdálenosti a nějakou extra damage navíc.


JB>JC>236C
Další variace na JB>JC. Jak vidíte lze tam navázat spoustu věcí.



Komba ve stunu


Problémem stunu je, že 4B je pomalý útok. Ale pokud se přecejen stun podaří, dá se dál navazovat. Tradiční útok je pro to 9B, případně další 4B. Oba to jsou ale pomalé horizontální útoky, takže se jim dá snadno vyhnout. Bránit se jim ale nelze, v tom je krása stunu. Před 4B i 9B je dobré vložit B, tím se útoky zrychlí.


stun >B>9B>B>236B>8BC
Klasický útok. Pokud vyjde, damage je zdrcující. Místo závěrečného 8BC můžete zařadit LR 236236A (Strike Air).


stun >9B>B>6B>214B>236236A
Opět variace na základní kombo. Použije se stun v kombinaci s 9B na rozbití obrany a následuje damage kombo.

Ukázka: 4B>C>9B>B>6B>214B>236236A



stun >1A>4C>B>4C (konec stunu, když není čas vynechejte B) >B>6B>236B

Ukázka: 4B>1A>4C>4C>B>6B>236B>B>6B>214B>236236A



stun >3A>214A>4C (konec stunu, když není čas vynechejte 4C)
>1A>6B>236B

Ukázka: 4B>3A>214A>1A>6B>236B>B>6B>214B>236236A




Komba v aktivaci


Aktivace přináší kromě větší síly také nové možnosti v kombech. Prvním důvodem k tomu je změna v některých útocích (236B, 236C, 214B, 623A), ale hlavně pak schopnost přerušení vlastního útoku pomocí BC. Tato skvělá dovednost najde uplatnění například:

- u 236B kdy můžu útok těsně před koncem přerušit a pokračovat dál kombem na blízku, nepřítel mi neodletí.

- u 214B, které můžu využít nově jako začátek komba (v aktivaci i z velké dálky). Nechám se 214B přisunout k soupeři, jakmile dá 214B první ránu tak útok přeruším a navážu dalším kombem.

A tak dále. Přerušení BC je skvělá věc, která se sice nepoužívá snadno, ale má velký potenciál. Nezapomeňte, že po použití přerušení je třeba 3 sekundy počkat než jej budete moct použít znovu.


Jedno ukázkové kombo, možnosti jsou ale větší.


(B nebo C nebo 1A)>6B>236B>BC (přerušení) >6B(krátce počkat)
>214B(>236236A)
Damage: 3485 (6150)

Ukázka: B>6B>236B>BC>B>6B>214B>236236A


Vysvětlení principu je nahoře. Je to vlastně základní B>6B>236B kombo po menším upgradu. Ke konci 236B násilně útok přerušíte a pokračujete 6B>214B (třeba trochu počkat ať neminete) a zakončit můžete třeba Strike Airem.


Komba s přerušením (jen pokud je master Iliya)


Podobně jako BC v aktivaci funguje i přerušení Iliyou, používá se command spellem(Ilya jich však má neomezeně) + sežere 1 manu. Efekt je stabilnější než u přerušení pomocí BC v aktivaci.

~ 236B> (přerušení) >B>6B>214B
~3A>236C> (přerušení) >B>6B>214B ~

Ukázka: B>6B>236B>B>6B>214B>ABC>B>6B>236B>236236A


Nepřerušitelné kombo 6k dmg+:

Ukázka: B>6B>236B>ABC>B>6B>236C>236236A


Experimentální kombo(těžké použít v reálu), které propojí oba druhy přerušení...pro inspiraci :

Ukázka: B>6B>236B>BC>B>6B>214B>ABC>9B>B>236B>236236A




Několik málo chaotických poznámek ke hře za Saber


Saber je postava velmi silná na blízku. Je proto nutné se na krátkou vzdálenost dostat a držet se tam.

Základní způsob hry je rubat, rubat, rubat a ještě rubat. Udržet protivníka pod tlakem a pod nekončící sprškou ran je ideál, ke kterému by bylo prima se co nejvíce přiblížit. Většinou to ale takhle krásně nejde, takže nějaké ty základy obrany je dobré se naučit. Obrana a čekání na příležitost k protiútoku by ale pro vás neměly být hlavní náplní boje.

Saber exceluje ve vyváženosti útoků. Co se týče základní trojice "horizontální útok - vertikální útok - úhyb do strany" najdete u ní přehršel možných kombinací na všechny strany (horizontální - všechny Cčkové kombinace jako třeba C, 4C, 236C,3C, 2C, dash C. Vertikální - Bčkové kombinace jako B, 4B, 6B, 9B, 236B, 214B, dash B. Úhyby - rychlé normální úhyby, schopnost uhnout a zároveň zaútočit pomocí 1C nebo 7C). Velký výběr je i v možnostech jak rozbít protivníkovu obranu
(horní kryt - JB, JC, 3A, 9B, J2B. Spodní kryt - 2C, 1A, 3C).

Takovéto množství, často velmi podobných, útoků ze začátku mate,
ale je to nesporná výhoda Saber, kterou je třeba naučit se používat.

Saber má velmi silné útoky. Co u Saber zvládnete základním kombem na to jinde potřebujete speciál. Často ale za svoji sílu platí pomalejšími útoky a to je třeba mít na paměti.

Používejte 2BC a 8BC (dorážečky na protivníka, který leží na zemi).
Jsou velmi silné a většinou téměř bez rizika. Taková damage navíc zadarmo. 2BC má kratší dosah, ale je velmi rychlý.

Dá se tak plynule zařadit na konec mnoha komb a navíc umožní hned
navazovat kombem dalším (například ~2BC>B>6B>236B~) což pomáhá
udržet protivníka pod tlakem. 8BC je naopak pomalý, silný a má velký dosah (skoro celou obrazovku). Dá se přilepit na konec komb, ze kterých se protivník nemůže tak rychle zvednout, takže vy stihnete zasadit ještě ránu 8BC. Další komba se na něj nenavazují tak snadno jako na 2BC, ale je skvělý na zkrácení vzdálenosti po útocích, které protivníka odhodí.

Nikdy nepoužívejte 6B, 4B, 3B a 9B jen tak samy o sobě. Jsou moc pomalé a případů, kdy se dají použít samostatně je málo. Když před ně dáte B nebo něco tak jsou rychlejší a uhnout jim je těžší.

Saber může ve vzduchu vyskoučit ještě jednou (aerial dash). Používejte to, někdy je to lepší než rovnou skočit dopředu.


Spolupráce s mastery


Shiro

Shiro má projektily, které se Saber při útoku a obraně hodí, dokáže se sám v boji udržet a poskytnout ji dost času na léčení, many má s ním dostatek na to aby mohla použít jakýkoliv Last Resort. Uvažte však jeho volbu, mívá problémy proti rychlým dálkařům typu Gil a Caster. Na boj z blízka je Shiro více než vhodný.


Ilya

Podle mě je Saber s Ilyou vražednej stroj, je neustále léčena a je schopná pomocí many z komb vytřískat mnohonásobně větší damage pomocí přerušení, nepřehazuje se díkyčemuž je nepřitel stále pod tlakem, navíc pokud manu šetříte tak se díky snadno dostanete do fáze, kdy můžete být neustále v aktivaci a máte připraveny min. 2 mana bary pro Avalon, čímž můžete soupeře znervóznit a také zlikvidovat, pokud je správně použit.

 
Rin

Assist dopředu je dobrý vždycky. Když můžete, hoďte ho. Nic tím nezkazíte. Navíc to skvěle otravuje postavy, které mají ve zvyku zůstávat vzadu a čekat, až k nim přijdete vy. Někdy se pěkne kombinuje s 214B a užitečný je taky když jdete vyskočit na kombo ze vzduchu. Spodní assist je mnohem složitější. Když zasáhne tak na chvíli rozbije spodní kryt. To se dá využít na začátek komba, ale kvůli dlouhé pauze mezi aktivací a spadnutím
kouzla to skoro každý bez problémů vykryje. Když vám to za Saber zrovna nejde tak přehoďte na Rin a zmlaťte protivníka s ní. To je nejlepší spolupráce. Rin je tvrdá holka, ta si poradí :)

Strategie proti jednotlivým soupeřům

Saber

Buďte lepší, agresivnější a rychlejší než protivník.

Archer

Kupodivu toho nemá až tak moc na dálku. Dávejte pozor na stunovací výstřel z luku (je třeba uhýbat až těsně před výstřelem nebo vyskočit). Pokud nemůžete vyskočit a furt vás trefuje zkuste skákat jenom nahoru, ne nahoru-dopředu. Je to rychlejší a ve vzduchu můžete stejně udělat dash dopředu. Pozor při používání 214B, protože jste v běhu slabí na nohy a přesně tam Archer rád hází meče. S klidem se mu dostaňte na tělo a
zrubejte ho. Použije-li command nenechte ho dorecitovat básničku,
jinak budete papat meče.

Pozn. Jupix: Doplním, ať se na tělo snažíte být nepředvídatelní, je potřeba co nejvíce měnit útoky a zkoušet útoky jak na nohy tak ze vzduchu, dobrý Archer si jinak na váš styl zvykne a bude vaše údery odrážet jeho 6C, které vás okamžitě dostane do jeho komba. Běžné B útoky se odrážejí velice snadno. Opravdu buďte na pozoru před UBW, dobrý Archer je schopný vám tam strhnout přes 70% HP.

Lancer

Rychlostí ani dosahem nad ním nezvítězíte. Není špatný nápad uhýbat do stran, stunovat ho a když je to třeba tak jít do vzduchu. Pozor na last resort - je neblokovatelný. U Lancera je možná lepší hrát opatrněji než obvykle.

Rider

Je relativně slabá, nemá moc HP a dá se docela dobře usekat. Pozor ale na last resort v aktivaci, který je naopak extrémně silný. U Rider je třeba dávat mnohem větší pozor kam se bráníte.Hodně jejích útoků rozbíjí spodní kryt, takže dobře sledujte co provádí. Běžně se více kryju dole, ale u Rider je dobré mít tendenci krýt se spíše nahoře.

Assasin

Rychlý a má velmi nepříjemné protiútoky. Naštěstí nemá nic na dálku a má velmi málo HP. Stačí ho párkrát chytnout do komba a je dole. Jen musíte zařídít, abyste se toho dožili. Dosahem na něj máte jedině 4B a 214B. 236B občas taky zafunguje, ale vyvarujte se přílišného množství vertikálních útoků. Z dálky je dobré otravovat assisty od mastera, po přiblížení potom dávat pozor kam útočí. Podobně jako Rider má útoky, které rozbíjí obrany a podstatné je naučit se, jak je kombinuje. Potom už není tak složité ho skolit.

Berserker

Velká, hnusná obluda. Má některé nepřerušitelné útoky, v aktivaci je pak nepřerušitelný celý. Navíc ho musíte většinou zabít několikrát. Držte se dál, pokud můžete, a otravujte útoky od mastera. Dávejte velký pozor na jeho těžko přerušitelné útoky. Na ty většinou dobře funguje 236C. Nebojte se na něj používat těžkopádnější, pomalejší stunové komba - není tak svižný a ta velká damage je přesně to, co potřebujete.

Pozn. Jupix: Pokud jde do aktivace, neváhejte okamžitě použít
Excalibur nebo Strike Air. Protože se v aktivaci není schopný bránit, 100% sednou.

Caster

Dostaňte se blízko a sundejte ho. Těžká je na tom jenom ta první část. Nejvíce fungují úhyby do stran. Dostanete-li se dost blízko tak bývá ale lepší spíše vyskočit. Když všechno ostatní selže tak do něj jděte přímo, pomocí 214B. Když už ho chytíte tak se držte zuby nehty a rubejte ho dokud stojí. Sabeřiny komba odhazují často nepřítele daleko, takže vymyslete nějaký způsob jak se s tím vypořádat a být Casterovi neustále přilepený na zadku. Velký pozor si dávejte na jeho chytáky - umí chytat
na dálku a umí to moc dobře.

Gilgamesh

Podobně jako u Caster, jenom potřebujete šestý smysl, který vám poradí, jestli se zrovna chystá hodit meče nebo led. Led jde po zemi, nedá se oběhnout ani projít 214B, ale dá se přeskočit. Meče se nedají přeskočit, ale dají se oběhnout nebo projít pomocí 214B. Kosa do zad se dá vykrýt na opačnou stranu, ale je tam menší delay. Má hodně vertikálních útoků, takže když už se dostanetena blízku není špatné uhýbat do stran.

Pozn. Jupix: Tady si nemůžete dovolit příliš obrany, každý dotyk jeho kosy zvyšuje šanci na jeho vítězství díky velkému zisku many. Na druhou stranu, Gil je jeden z mála, na kterého můžete vcelku snadno vytáhnout Avalon, protože jeho útoky na dálku vidíte s předstihem a 2 Last Resorty jsou blocknutelné.

Hassan

V boji s Hassanem je základem úhyb. Bez toho se k němu nikdy nedostanete. Jeho projektily jsou nejrychlejší ze všech dálkařů, ale naštěstí nezpůsobují takovou dmg. Nemá ani smysl příliš se bránit(jeho některé dýky vám zruší obranu). Stejně jako všechny dálkaře ho musíte rubat z blízka a držet se u něj. Bude mu chvíli trvat než vás dostatečně zraní. Proto se nebojte po něm někdy jít po hlavě. Jeho nesmíte nechat vydechnout. Všechny jeho speciály jsou potlačitelné Avalonem, pokud budete v aktivaci a budete mít dost many, myslete na to. A pokud by se rozhodl použít jeho poslední LR, dá se mu vyhnout dvojitým poskokem ve vzduchu(aerial dash). Rád skáče.

Avenger
Má dlouhé, rychlé komba. Počkejte si, až skončí a pak ho
sundejte. Při správném načasování to není těžký protivník.
Není nutné se za ním nějak moc hnát, přijde sám.

Saber Alt
Je pomalejší a těžkopádnější než Saber, tak toho zkuste využít. Snažte se nenechat se vyhodit do vzduchu - má nepříjmené vzdušné komba. Jinak podobně jako proti Saber.


Shiro

Pokud má Shiro v ruce dřevěný meč, pak do něj jděte na 100%, jeho priorita té vaší ve většině případů podlehne. S dualama může být potíž, jeho 4B projde většinou vašich klasických útoků a s mečíky i trošku získá na rychlosti a dosahu(díky možnosti házet je po vás). Pokud budete jeho úderům na blízko uhýbat nebo si počkáte na jeho delay, budete v pohodě.

Rin

Na blízko je téměř bez šance(ikdyby vás mlátila tak moc škody nezpůsobí). Jen pozor na krystaly. U ní musíte trošku přemýšlet.

Souchiro

Na tělo je to silný nepřítel, je rychlý, silný a má spousty HP. Umí i zdatně uhýbat. Pokud si budete chytře udržovat vzdálenost tak to bude mnohem jednodušší(celkově máte větší dosah útoku).

Kotomine

Black keys. Problém na dálku jako vždy. Zblízka má podobnej styl jako Souchiro, jen pomalejší zato však s větším dosahem. Jeho speciály nevyžadují příliš pozornosti, jen málokdy se odhodlá k Angru Manyu. Zdatný nepřítel.

Bazette

Její styl se vyznačuje velkou prioritou a překvapivou silou. Nepoužívejte příliš pomalé útoky, za delay vás bude trestat.

Sakura

Až na její vlny na dálku dashnete/přeskočíte a na blízko se vyhnete. Nepředstavuje téměř žádnou hrozbu.

Dark Sakura 

O poznání nebezpečnější než Sakura a to hlavně díky relativně silným kombům které vás mohou dostat dostatečně daleko od ní. Pří pohybu k ní uhýbat, na blízko buďte nemilosrdní(má málo HP, ani v obraně dlouho nevydrží).

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář