Gilgamesh
(Last Update: 14.6. 16:04)
14 400 HP
1 mana bar
Gilgamesh bývá jako nepřítel nenáviděn jak díky svým útokům na velkou vzdálenost tak velkému množství HP a silným Last Resortům. Jeho základní styl hry spočívá ve snaze udržet si nepřítele od těla a častovat ho svými útoky. Ty sice nebývají zdaleka tak bolestivé jako komba některých postav, ale pokud je taktika úspěšná tak napáchají mnoho škod.
Popis úderů:
A | 50 | - |
Rychlý slabý útok na těsnou vzdálenost. |
4A | 300 | - | Zvláštní průměrný útok. Zvláštní v tom ohledu že ničím nevyniká. |
2A | 50 | - | Spodní rychlý útok. |
5A | 200 | - | Jeden z nejrychlejších útoků ve hře s velmi krátkým dosahem, špatně se na něj navazuje kombem, ale pro přerušení útoku výborný. |
B | 400 | - | Slušně rychlý útok s dobrým dosahem a dobrou prioritou. Základ pro boj z blízka. |
6B | 700 | - | O něco pomalejší ale silnější než B. |
4B | 650 | - | Delayovitý útok, pokud ale dobře načasován(counter, stun) tak srazí nepřítele a způsobí bounce(vhodné pro další komba). |
3B | 700 | - | Velmi krátký dosah, má ale tak velkou prioritu že prorazí i Archerův 6C. Po něm vhodný 2B+C pro slušný dmg. |
2B | 400 | - | Spodní útok. |
5B | 600 | - | Dobrý dosah a rychlost. Horší delay. |
C | 400 | - | Základní horizontální útok. Menší dosah než B. |
6C | 800 | - | Silnější horizontální útok. Při counteru způsobuje stun. |
5C | 800 | - | Velmi dobrý dosah, ale nepříjemný delay. Nepřítele srazí k zemi. |
1C | 600 | - | Účinné kladivo, útok horizontální, přesné použití vyžaduje cvik a trošku času. |
3C | 700 | - | Útok na kratší vzdálenost, útočí na spodní kryt, určitý delay tam je. |
2C | 550 | - | Spodní horizontální útok. |
JA | 50 | - | Velmi krátký a rychlý vzdušný útok. |
JB | 400 | - | Lepší vzdušný útok. |
JC | 400 | - | Lepší vzdušný útok. |
236C | 900 | - | Malinko pomalejší než 236B. Counter: Stun |
8B+C | 400 | - | Dorážka na jakoukoliv vzdálenost. |
2B+C | 1400 | - | Silná dorážka na blízko. |
236B | 800 | - | Král luskne prsty a nepřítel pocítí v mžiku rychlý útok na jakoukoliv vzdálenost. Counter : Stun. |
236A | 600 | - | Podobné jako 236B, zasáhne jen v určitý vzdálenosti od Gila. V kombu užitečné, způsobuje bounce. Counter: odhození. |
214B | 300 | - | Kosa, má krátkej delay a udeří nepřítele na jakoukoliv vzdálenost pokud zrovna není ve vzduchu, neběží nebo neuhýbá. Dá se mu bránit blokem na opačnou stranu. Pokud je úspěšný, vysaje nepříteli cca 1/3 mana baru. Vhodný na nepřítele při jeho wakeupu a na nepřítele který má tendenci se bránit. Doporučuji kombinovat s Chains. |
214A | 1100 | - | Na poprvé připraví 3 meče za zády. Na podruhé je vystřelí. Vhodné jako obrana proti útokům ze vzduchu a ze stran. Meče zmizí pokud je Gil zasažen. |
214C | 800 | - |
Led na velkou vzdálenost který se šíří po zemi. Dá se přeskočit a v té chvíli je Gil zranitelný. Má totiž velký delay. |
Schopnosti v aktivaci:
V aktivaci Gil otevře Gate of Babylon a útoky projektily jsou zesíleny. Konkrétně 236B, 236A střílí po 3 mečích a 214A teď nemusí sám nabíjet, mezi použitím 214A sice musí být časová prodleva ale nyní pálí po 6 mečích. Zesílené Last Resorty a léčení je samozřejmostí. Gate of Babylon je ideální pokud se nedaří.
Last Resorty:
Chains of Heaven - 236236A, 2160 dmg(v aktivaci 2700).
Spoutá okamžitě nepřítele a zasype ho přívalem mečů. Dá se mu ubránit a někteří hbitější nepřátelé(jako Assasin nebo Rider) mu mohou dokonce uniknout(na ně Chains doporučuji pouze v kombinaci s jinými údery). Je to ale dobrá podpora pokud máte problémy s Caster, Hassanem nebo s kýmkoliv kdo zlobí na dálku a je příležitostí zase získat zpět svou pozici. Krom toho se dá napojovat na mnohá komba. Stojí 1 mana bar.
Enuma Elish - 236236B, 4950 dmg(6870 v aktivaci).
Devastující Last Resort, způsobuje velké zranění, plný dosah. Má ale maličkej delay a často se mu nepřítel ubrání. Dobré použít pokud očekáváte skok nepřítele, a víte že vás nepřeskočí. Stojí 2 mana bary.
Enuma Elish, Star of creation that split apart Heaven and Earth
- 236236C, 8600 dmg
Už podle názvu je jasné že jde o jeden z nejničivějších LR. Je nutná aktivace. Dá se mu ubránit, proto je nutné ho používat svědomitě.
Stojí 2 mana bary + 1 mana bar aktivace.
Některá základní komba:
B(C)>6B>236B - 1740 dmg základ pokud se k vám nepřítel pokouší přiblížit, dobrý dosah a odsune nepřítele do bezpečnější vzdálenosti.
(aktivace)B(C)>6B>236B>8B+C - 3100 dmg
B(C)>6B>236A>8B+C - 2400 dmg , oproti základnímu kombu s 236B má výhodu že složí nepřítele na zem a dopřeje vám trošku prostoru.
B(C)>6B>236B>236236A - 3600 dmg, velmi výhodné kombo, 1 mana bar
(aktivace)C>3B>236B>8B+C - 2750 dmg na menší vzdálenost
214C>236236A - 2680 dmg, cena 1 mana bar
214C>214A>236236A - 3600 dmg, cena 1 mana bar
C>3B>2B+C - 2630 dmg
C>3B>236A>214A>8B+C - 2300 dmg
C>3B>236A>5A>B>6B>236B>8B+C - 3060 dmg
C>3B>236A>5A>B>6B>236B>236236A - 4050 dmg
C>3B>236A>236236A - 3000 dmg, cena 1 mana bar
214B>236236A - 2220 dmg, vhodné při wakeupu nebo když se nepřítel brání, 1 mana bar
Komba použitelná jen v Counteru/Stunu:
4B>236236A - 3050 dmg, cena 1 mana bar
4B>B>6B>236B>8B+C - 3000 dmg
4B>B>6B>236B>236236A - 4600 dmg, cena 1 mana bar
(aktivace) 4B>B>6B>236A>236236A - 5800 dmg, cena 1 mana bar
Komba použitelná jen s Ilyou(přerušení):
(aktivace) B>6B>ABC>B>6B>236B>236236A - 6k dmg +, stojí 3 many celkem což je hodně, pokud ale nepříteli zbývá méně než 1/3 HP tak ho spolehlivě odrovná
Několik královských rad ke hře za Gilgameshe
- Předpoklad k vítězství je hrát nepředvídatelně. Pokud hrajete stále stejně a nepřítel se naučí kdy máte ve zvyku hodit led a kdy meče, tak jste v háji. Sem tam nemusí bejt na škodu se pustit i do souboje z blízka, ale tu opatrně, záleží proti komu stojíte.
- Snažte házet kosu(214B) co to jde, více many = větší šance na výhru, při stunu a plném podržení se stává unblockable, je vhodné po ní i zasadit chains, pokud provedeno správně tak se chains nedá vyhnout.
- Při wakeupu nepřítele u vás se nemusíte tolik bát, buď se stačí bránit a pak mu to při horším delay dát sežrat, nebo použít 3B
- Pokud máte potíže, otevřte Gate of Babylon. Mnohem snáze udržíte nepřítele od těla zatímco se budete léčit. Jen pozor, před aktivací má Gil nepříjemnej delay a pokud nejste opravdu daleko, nebo nepřítel neleží na zemi tak si dobře rozmyslete zda vám ta případná promrhaná mana za to stojí.
- Sice je důležité si udržovat určitý odstup ale Gil má nepříjemné údery i nablízko. A pokud se zadaří dobré kombo, tak na něj nepřítel hned tak nezapomene.
- s B>6B máte velmi dobrý dosah, větší než většina postav, pokud se na vás nepřítel řítí, využijte toho.
- vystupujte elegantně, jednejte arogantě a s noblesou...jste král, zbytek je odpad a ten vás přece nemůže ohrozit :)
Spolupráce s Mastery
Ilya - Skvělá volba, protože Gil často útočí z dálky tak má mnoho příležitostí se léčit a Ilya mu tohle umožní, nehledě na to že Chains a Gates jsou k nezaplacení co se týče ochrany před umlácením Gila. Může samozřejmě používat její přerušení ale Gil není specialista na komba a případná mana za to většinou nestojí...pokud ovšem už nejde nepříteli o život.
Kotomine - Dobrá volba dle mého, dokáže se sám udržet, poskytuje dost many a jeho projektily jsou nepříjemné.
Souchiro - Skvělý v zastavování nepřítele před Gilem, čímž ho může chránit. Poskytuje ale méně many a může mít problém proti dálkařům.
Taktiky boje proti jednotlivým nepřátelům.
Shiro - Není tak těžké si ho udržet od těla a nemá skoro žádné projektily. To by měla být hračka. Pokud drží meče tak vám to může trošku zkomplikovat. Stačí si však vždy držet odstup.
Ilya - Rape her!♥
Kotomine - Nepodceňovat, na blízko má celkem silné rány a jeho projektily (Black Keys) jsou opravdu nepříjemné.
Souchiro - Na dálku řezat, pokud se přiblíží tak B>6B a pokud se náhodou dostane až k vám tak jeho útoky rozbijte 3B. Ani se nezapotíte.
Sakura - No, ty její vlny k vám mohou dorazit...ale...no...vážně si nedokážu představit prohru s ní.
Dark Sakura - Pomalá...nemá plnej dosah...slabá...může vám to trochu zkomplikovat jejím Femme Fatale LR, ale jinak vám nemůže činit potíže.
Rin - Dokud má krystaly tak hrajte spíše do obrany. Může vám zavařit. Až je vyhází tak je po hrozbě(stále ale pozor na její Jewel Sword, sledovat manu)
Bazette - Má zvláštní styl. Pustit si ji k tělu může i trochu bolet. Tu radost ji neudělejte. Gates to jistí.
Saber - Velmi opatrně! Je o něco rychlejší, led přeskočí a je u vás, meče dashne a její komba vás rozsekají. 236B je priorita na dálku a pokud se dostane na tělo tak ji nechte ať se vybouchá a dejte jí to sežrat. Do vzduchu raději nechodit. Pokud je od vás středně vzdálená tak raději vyčkejte na její akci, buď dashne(vaše reakce:obrana a pak útok), poběží (vaše reakce:B>6B>236B) nebo vyskočí(vaše reakce:B>6B>236B). Nepřehánět s 3B při jejím wakeupu. Pokud si zvykne a počká tak vás to vyjde draho. Hrajte opatrně a chainujte pokud hodně skáče. Pokud půjde do aktivace a bude mít 2 many stranou tak raději nepoužívejte žádný LR(snad kromě 236236C), a používejte pokud možno jen rychlé údery. Avalon by vás totiž mohl zlomit.
Archer - Na dálku je bez šance a na blízko ho i přemůžete, 3B a 6>6B>236B to jistí. Pozor na UBW, ale s vašimi projektily a kosou by se mu nemělo podařit.
Lancer - Problém můžou být jeho útoky se slušným dosahem a určitá hrozba je i Gae Bolg. Jeho dash ale už 214A zvládne takže se nebát používat. Když nad tím tak přemýšlím tak by neměl být taková hrozba, ale do jeho komb se budete dostávat často, právě díky jeho dobrýmu dosahu.
Assasin - Máte o chlup lepší dosah než on s B>6B>236B a on hraje na dosah proto pokud se pokusí přiblížit tak používat. Nablízko 3B a na dálku házet vše. Chains normálně nepoužívat, pravděpodobně se jim vyhne, silně však doporučuji je používat v kombech nebo při wakeupu po kose, má málo HP, měl by jít dolu rychle.
Hassan - Je rychlejší, uhýbejte a vracejte mu rány, budou ho bolet víc než vás ty jeho. Rád skáče - chainovat. Pokud to půjde, snažte se pomalu přibližovat. Nablízko ho přemůžete celkem snadno. Nemá smysl používat moc kosu, je příliš rychlej.
Caster - Tak trochu šachy. Na blízko vás může snadno odrazit a na dálku má ošklivé graby. Pokud se ale bude soutěžit v projektilech tak jasně vítězíte. Tady je blíže vítězství spíše Caster. Pokud se vám ale podaří Gates tak vás vaše HP může dovést k vítězství. Pokud se odváží vyskočit tak nekompromisně chains. Jí to obvzvlášť bolí.
Avenger - Zlikvidovat. Máte větší dosah, prioritu, HP, dmg, silnější LR. Tak co ještě chcete?
Gilgamesh - Šachy. Tu zvítězíte spíše pokud budete tíhnout ke Gates a chytře používat manu.
Rider - Trochu průšvih. Je rychlá a za vaše projektily vás může trestat jejím 214B. Na blízko ji jen těžko porazíte. Buď se vám prostě vyhne nebo vás udeří dřív než vy jí. Její útok ze vzduchu také jen těžko zastavíte. Hlídejte její manu a předvídejte použití jejich LR. Je pravděpodobné že díky Blood Fort budete trpět na nedostatek many. Hodně štěstí.
Berserker - Vaše hra končí pokud se budete až příliš zdržovat v jeho blízkosti. Jeho brutalita vás snadno zničí. Pokud se odváží jít do aktivace, tak použijte LR co to půjde, tohle je jedna z mála situací kdy se normální Enuma Elish opravdu hodí. S gates není už tak těžké ho udržet od těla. Chains ho ani moc nebolí. = Gates>Chains.
Saber Alter - Pomalá, nemá projektily. Máte slušný potenciál ji dostat na blízko i na dálku. Na blízko ji nechte se vybouchat a pak ji pošlete tam kam patří. Jen pozor na její LR, jsou silné.