Assasin
Základní info:
1 Proužek Many
9000 HP
Tento Servant nebývá obecně moc v oblibě kvůli jeho neobratnosti a především velmi malým počtem HP. Avšak byly mu dány nástroje, kterými své nevýhody vyvažuje a dokáže být díky nim smrtící protivník. Zejména díky svému dosahu, rychlosti útoků a neubránitelnému LS za malý počet many. Osobně jej přirovnávám k sršni. Sice se dá snadno rozdupat ale jeho žihadla bolí.
Popis úderů:
4A
-
Horizontální útok s lehkým delayem. Nejde blokovat, působí stun ale podřepem se mu dá vyhnout úplně.
3A
-
Na okamžik rozbíjí spodní obranu (v dřepu). Možné navázat na některé útoky ale osobně nepoužívám.
4B
-
Útok s velkým dosahem díky otočce s přísunem, kterou Assassin před sekem provede ale také je díky němu v onom delayi zranitelný. Útok se dá použít především jako překvapivý, kdy protivník nečeká delay. Rozbíjí obranu v dřepu.
6B
-
Sto procentní použití v combech, snad vždy navazuje po B.
DB
-
Úhyb a následně vertikální útok s velkým dosahem. Má-li protivník stun, je vržen do vzduchu a dovoluje nám použít vzdušné combo, či jinak na zemi navázat.
DC
-
Úhyb a následný útok s velkým dosahem na dolní část těla.
4C
-
Strašlivá schopnost Assassina. Pokud se podaří použít ve správný okamžik před jakýmkoliv útokem protivníka na horní část těla, útok je odražen a navíc má Assassin iniciativu protivníka potrestat. Nejlépe hned navázat na combo.
1C
-
To samé, co 4C ale platí pro spodní část těla.
623A
-
Velmi rychlý vertikální, překvapivý útok, u kterého je šance, že protivníka vymrští do vzduchu.
236B
-
Útok s největší prioritou Assassina. Má velký dosah, zároveň se při útoku vyklání do boku, takže jej míjí některé útoky. A pokud protivník právě útočí, uhýbá nebo běží, uvidíme záběr kamery z jiného úhlu a protivník dostane kritický zásah. Větší damage a přerušení útoku protivníka a jeho sražení k zemi.
236C
-
Útok s největším dosahem. Rychlý a působí dash neboli odhození, takže je možný wall-slam. Také je zde nějaká šance, že způsobí stun.Pokud je protivník ve stunu, nelze se proti tomuto útoku bránit.Také při dobrém postavení existuje dobrá šance na zásah mastera.
214A
-
Další útok s příliš velkým delayem na to aby se dal běžně užitečně použít ale je možno jej zakomponovat pro start comb. Je to však riziko.
214CCC
-
Velmi užitečný útok a pokud se s ním dotyčný naučí zacházet, stává se přímo smrtící záležitostí. Tento útok později rozeberu do větších detailů.
Last Resorts:
Tsubame Gaeshi(Incomplete)
236236A - Slabá verze Tsubame Gaeshi, která vyžaduje 1 manu. Důrazně nedoporučuji používat, pokud nám situace nedovoluje jinak. Například pokud má protivník málo HP, už máme navázané combo a tímto jej odrovnáme. Jinými slovy, pokud je tento úder smrtící, tak není důvod čekat na poslední LS. Jinak to není zrovna ekonomické, co se týče many a je lepší počkat si na poslední LS.Pokud je blokovaný, působí 1200 dmg, pokud ne, protivník schytá 2300 dmg. Slušná využitelnost v combech.
True Tsubame Gaeshi
236236B - Tento útok vyžaduje aktivaci a je to nejstrašlivější zbraní Assassina. Tsubame Gaeshi vyžaduje 1 manu (tedy je potřeba celkem pouze 2) a nedá se nijak bránit a protivník schytává 4500 dmg (někdy se podaří 5000. Sám nechápu na čem to závisí). To je úžasná věc avšak pozor. Napadlo mě, že by se to dalo dobře použít s combem, z toho by vznikl hodně slušný damage ale tak to není. Začal jsem combo a použil TG. Ale hle, dmg pouze 2200. To je nevýhoda, se kterou se musíte naučit zacházet. Protivník se může bránit, dřepět, je to fuk a zaručeně svých 4500 dostane ale je-li to jakkoliv jinak, schytá pouze 2200 nebo vůbec nic. Například je nějak šikovně ve vzduchu, před TG na něj zaútočíte... Zaručený úspěch je po vydařeném vyblokování 4C ale na to se nedá spoléhat.
Využití 8/2(B+C):
Vrátím se k útoku 214C-C-C. Za předpokladu, že protivník stojí nebo je v
podřepu a nebrání se, akce 214C-C působí 1120 dmg a protivník padá k zemi. V tuto chvíli je třetí C zbytečné. Nejen to, promarníme tím příležitost na další damage. Pokud jsme stáli blízko našeho soka, po 214C-C hned navážeme 2(B+C) a máme navíc 300 dmg. To není nic moc ale
ještě hodněkrát tahle malá čísla rozhodnou o výhře nebo prohře. Avšak
pokud protivník stojí po použití 214C-C dostatečně daleko, můžeme navázat na 8(B+C), což způsobí hned 1000 dmg. Tohle je důležité protože tímhle se dokončují Assassinovy všechny útoky 214C-C-C, čili nejsilnější comba.Však pokud je protivník šikovně ve vzduchu, či ve stunu, můžeme použít i třetí C, na které už můžeme navázat 8(B+C) ale musíme tentokrát stát dostatečně blízko.
Comba:
A, B, 6B, 236B, 8(B+C) - Jednoduché, 2125 dmg zaručeno, klasické combo.
A, B, 6B, 236C, 8(B+C) - Šance na wall-slam, také si protivníka dostaneme od těla. 2070 dmg.
A, B, 6B, 214C-C, 8(B+C) - Nejtěžší je se naučit nepoužít to třetí C. 2265 dmg.
Určitě jdou comba začínat i jinak,než takto ale takhle to považuji za
nejlepší.
Pro nejsilnější možný damage, na který jsem u Assassina přišel, aniž bychom potřebovali manu, či wall-slam, potřebujeme protivníka dostat do stunu. Ať už 4C nebo možnou šancí 236C.
A je to: (stun) D, B, 214C-C-C, 8(B+C) Potvrzeno 3272 dmg a v aktivaci
4090.
Shrnutí:
Jsem si jistý, že ne všechno, co tady píšu je zaručený fakt. A určitě
existuje způsob, jak Assassina využít lépe, než tady popisuji. Jestli mě
chce někdo opravit, do toho.
pozn. Jupix:
(více komb, popis taktik a spoluprací s mastery jen uvítám)