Archer
Archer
Základní info:
14 400 HP
1,5 proužku many
Archer je všestranný služebník schopný bojovat na jakoukoliv vzdálenost, ikdyž nejvíce dominuje v boji zblízka. Je velmi vyvážený, v ničem výrazně nevyniká a v ničem příliš neztrácí, své soupeře dostává do kolen právě díky své nepředvídatelnosti. Jeho Last Resorty jsou poměrně slabé a jen dobrý hráč je dokáže úspěšně používat. Hráč by s ním měl trošku taktizovat, Archer nevykazuje takovou sílu a brutalitu jako např. Saber. Přesto dokáže dostat do kouta i jí.
Popis úderů:
A
100
-
Rychlý, krátký útok.
B
300
-
Základní vertikální úder.
C
300
-
Základní horizontální úder.
2A
100
-
Slabý, rychlý útok na spodní kryt.
2B
400
-
Dvojúder na spodní kryt, dá se z něj pokračovat a navázat na něj základní kombo, někdy překvapí.
2C
450
-
Horizontální úder na nohy. Shodí nepřítele.
JA
100
-
Kop ze/ve vzduchu.
JB
300
-
Vertikální úder ze vzduchu.
JC
300
-
Horizontální úder ve vzduchu. Tohle vše se zatím vyznačuje krátkým dosahem ale vše jsou to poměrně rychlé útoky.
5A
100
-
Slaboučký kop na spodní kryt s mizerným dosahem. Je ale velmi rychlý a při správném načasování překazí začínající úder nepřítele.
5B
500
-
Přímé rychlé bodnutí ze strany. Counter: Stun.
5C
500
-
Horizontální úder ze strany. Ničím vyjímečný.
B+C
1400(2300)
-
Grab. Ve stunu je damage poměrně velký.
2B+C
300
-
Rychlá dorážka na blízko.
8B+C
600
-
Dorážka na jakoukoliv vzdálenost.
4A
600
-
Rychlý dvojúder na blízko.
3A
800
-
Zvláštní úder na spodní kryt.
6B
500
-
Pokročilý B úder s větším dosahem než B, nechává ale větší delay.
4B
900
-
Archer vyprojektuje Kaladbolg II a provede s ním jednorázový úder. Má krátkej delay při projekci. Slušnej dosah a dmg. Jedna z mála věcí co zastaví i Berserkera v aktivaci. Priorita tohoto úderu předčí většinu ostatních ve hře.
9B
550
-
Kop vedený na vrchní kryt. Nechává velmi krátký delay, ale ty nejrychlejší postavy ho dokáží využít. Counter: Bounce.
6C
400(870)
-
Velmi užitečný úder Archera. Pokud je použit ve chvíli soupeřovo útoku, nejen že ho odrazí, ale navíc dostane nepřítele do vašeho komba. Nefunguje však proti všem úderům(nejčastěji zabere proti útokům zblízka zbraní - mečem, kopím a jen pokud jsou útoky vedené na horní kryt). Pokud nepřítel vykryje, následuje nepříjemný delay.
3C
600(1530)
-
Stejné jako 6C, zabírá však jen na spodní kryt a protikombo je automatické. Opět má určitý delay.
4C
700
-
Archer vyprojektuje Durandal, se kterým provede mohutný horizontální úder. Má opět určitý delay při projekci a tentokrát i po úderu. Pokud je úder úspěšný, svalí nepřítele na zem. Pokud je však použit jako counter, nepřítele nesrazí ale omráčí(stun).
236A
400
-
Výstřel z narychlo projektovaného luku, je poměrně rychlý a vhodný na přerušování úderů z dálky a LR. Pokud se podrží, šíp prolomí jakoukoliv obranu a způsobí stun. Dá se střílet do vzduchu(při nabití střely stačí podržet 8), nebo ze vzduchu(provést 236A při výskoku).
236B
500+450(570)
-
Vyhazovačka do vzduchu, dá se na ní navázat B, zvýší dmg. Pokud je použito ve vzduchu, Archer hodí oba meče k zemi čímž může zranit nepřítele a zůstat déle ve vzduchu.
236C
810
-
Rychlá série horizontálních úderů. Vyplatí se používat.
214B
600
-
Vrhne jeden meč před sebe do vzduchu, dobré pokud očekáváte výpad ze vzduchu, nebo chcete zlomit bránícího se nepřítele, meč ho totiž může obletět a bodnout ze zadu.
214C
500
-
Vrhne jeden meč na nohy do střední vzdálenosti. Dobré na zastavení dashe, výpadu nebo při wakeupu nepřítele. Pokud je úder 100% úspěšný, pak shodí nepřítele na zem.
Schopnosti v aktivaci:
Archer v aktivaci nezískává žádné zvláštní výhody, léčení a zvýšený dmg je bráno jako samozřejmost. Jediná změna - pokud má Archer před aktivací 2 a více mana barů, začne automaticky vyvolávat svůj Noble Phantasm Unlimited Blade Works. Pokud je přerušen a zraněn v průběhu odříkávání, zaříkávání končí a UBW "nebude". Přerušit se nedá jen první a poslední část zaříkadla.
Last Resorts:
Broken Phantasm - Kaladbolg II - 63214A, 1800 dmg
Musí být provedeno ve vzduchu. Velmi slabý LR. Míří do střední vzdálenosti. Jeho damage mírně roste v counteru(až 2600 dmg), 1 mana.
Kanshou&Bakuya Overedge - 236236B,
Dosah do střední vzdálenosti, za běžných okolností unblockable. V kombu a při wakeupu způsobí 2200 dmg, samo o sobě 2900 dmg. Vhodné jako dorážečka. 2 Mana bary.
Hrunting - 236236A
Šíp může být naváděn Archerem, proto pokud ho nepřítel vyblockuje, bude se vracet a bude způsobovat další dmg. Celkově se může vrátit 2x, napodruhé je již unblockable. Pokud ho však Archer ztratí z dohledu(je-li zasáhnut, zraněn), přijde o něj a již se nevrátí. Základní dmg je 2100, celkem může způsobit kolem 4000 dmg. 2 mana bary.
Unlimited Blade Works - 236236C
Archerův nejsilnější LR, pokud je 236236C provedeno na konci aktivace - zaříkadla(po záblesku), Archer dočasně vytvoří bariéru, odrážející jeho ideál a osobnost. Při vytvoření bariéry je Archerovo chip damage okamžitě vyléčeno a Archer získá nové pohyby. Délka trvání bariéry je 22 sekund(dvojnásobek aktivace). Damage způsobený v UBW záleží na zkušenosti a úrovni hráče. V UBW je možné způsobit více než 20 000 dmg jenom speciálními pohyby a přitom zůstat nezraněn. V UBW jsou zesílené všechny údery včetně LR(asi o 20%). Stojí 1 mana bar + 1 mana bar aktivace.
Nové údery v UBW:
5B
1125
-
5B je nahrazeno úderem 4B.
236A
160-805
-
Za Archerem se neustále shromažďují meče, které je možné takto střílet. Velmi rychlé, výborné na přerušení útoku nepřítele. Podržením postupně vystřílí všechny meče v zásobě. Maximum v zásobě je 5 mečů. Pokud je použito ve vzduchu, meče se shromáždí tam a krátce po dopadu Archera vypálí na nepřítele samy. Taktéž užitečné pokud se chcete snadno dostat až k nepříteli.
236B
350+450
-
Zvláštní nový vyprojektovaný meč, je trošku podobný Bakuya, ale je mnohem rychlejší, bez delaye a má dobrý dosah. Dá se navázat B, C nebo 214B. O tom později.
236C
350+450
-
Taktéž vylepšený horizontální úder. Dá se na něj navázat C.
B+C
1275
-
Pokud má Archer všech 5 mečů v zásobě, může tímto okamžitě všechny meče vypálit a přerušit nepříteli cokoliv.
Některé základní komba:
B(C)>6B>236B>B>8B+C - 2200 dmg
236B>JA>JC>B>236A>63214A - 2700 dmg, 1 mana
6C(při counteru)>B>6B>236B>8B+C - 1800 dmg
Komba v UBW:
236B>214B>B+C - 2900 dmg
- hlavní výhoda tohoto komba je v pohybu 214B který se dá použít jen v kombu v UBW, jeho síla je v tom že se nedá vyblockovat a projde obranou(to je mimochodem o vyprojektovaném Gae Bolg obecně známo :))
Poznámka: 214B lze provést vždy i jako 4B, je jedno co z toho použijete, efekt je stejný. Já používám 214B, přijde mi malinko jednodušší na prsty ale to může být jen můj osobní dojem.
B>6B>236B>B>236B>214B>B+C - 4100 dmg
Komba s Ilyou:
B>6B>236B>A+B+C>B>6B>236B>B>8B+C - 3000 dmg, 1 mana
V UBW:
B>6B>236B>B>236B>214B>A+B+C>236B>214B>B+C - 6800 dmg, 1 mana
5B>A+B+C>B>6B>236B>214B>B+C - 4600 dmg, 1 mana
Strategie proti jednotlivým soupeřům.
Bazette - Snažte se jí ustřílet z dálky, na střední vzdálenost házet meče či používat 4B/4C, na blízko si počkejte na její delay a rozhodně ji nepodcenit.
Kotomine - Jeho Black Keyes jsou i rychlejší než šípy. Použití Hruntingu ho donutí přijít k vám, čímž získáte výhodu prvního kroku a vaší dominance na blízko.
Shiro - Šmejd. Buďte opatrní pokud bude máchat s mečíky a snažte se lehce omezit boj z blízka, nebo pochytit jeho styl hry. Taktika ústup - úder je tady celkem úspěšná.
Sakura - Možná budete mít menší potíže se udržet u jejího těla. Hrunting ji opět přinutí přijít a dá vám velkou šanci jí nakopat zadek.
Rin - Na blízko by to mělo být bez problémů. A vlastně i na dálku. Krystaly je třeba odhadnout a vyblockovat.
Soichiro - Další šmejd na blízko. Pokud se vám bude dařit ho udržet od těla, jen dobře. Pokud budete pod tlakem, dobře umístěné 6C může mnohé zvrátit.
Dark Sakura - V podstatě stejné jako Sakura, jen vás to semtam víc zabolí.
Avenger - Je rychlý. Ale vaše meče mívají často vyšši prioritu než jeho údery a má málo HP. V boji na blízko jste jasný favorit.
Gilgamesh - Ikdyž jako faker jste jeho přirozený nepřítel, není tomu úplně tak. Nemá cenu se moc držet v zadu a na blízko opatrně, všímejte si jak používá údery, uhýbejte, kombujte a 6Cčkujte :) Vaši šanci ješte můžete zvýšit aktivací > UBW, pokud budete mít dostatečné reflexy a budete se bránit jak ze předu tak zezadu proti kose, mělo by vyjít.
Lancer - Boj na tělo je ideální, jste tam o něco hbitější než on a ikdyž je to odborník na boj na střední vzdálenost, 4B vám často pomůže, přes jeho útoky většinou projde.
Saber - 6C je tu velká síla, každá Saber chce hodit vertikální B kombo které je tak ničivé, proto když ucítíte možnost, vracejte 6C. Na Dash perfektně funguje 214C a 4B. Máte slušnou šanci. Ať vás ani nenapadne používat cokoliv na dálku, pokud má vhodné podmínky pro Avalon.
Rider - Rychlostí se jí ještě jakžtakž vyrovnáte, vsaďte tedy na damage a nepobývejte ve střední vzdálenosti příliš. Buď střílejte z dálky nebo ničte z blízka. Hlídat její manu, má silné LR. Nedoporučuji používat UBW nebo Hrunting. Vaši obranu pravděpodobně zlomí.
Caster - Dá se ničit šípy na dálku, musíte ale být velmi precizní a odhadnout její úhyby. Z blízka by při troše štěstí měla být zrušena celkem rychle.
Berserker - 4B/214C je ideální pokud se k vám šine ze střední vzdálenosti. 6C odrazí některé jeho údery. Pokud půjde do aktivace, 4B je nádhera. Boj z blízka je možný pokud bude používat delayovité pohyby. A že jich má. Jeho vertikálním úderům se velmi dobře uhýbá.
Archer - xD hra dvou Archerů je vždycky pěkná, skvělé souboje na jakoukoliv vzdálenost.
Assasin - Rozbíjejte ho již na cestě k vám, KnB je vhodný LR, Hrunting vám nedovolí udržet stejně tak UBW. Na blízko semtam zabere 6C, ale možná je tady příliš nebezpečné.
Hassan - Zničit z blízka. Ani nezkoušejte z dálky. Lamač obrany, proto se opět vyvarujte Hruntingu a UBW. Na blízko hrajte hlavně na rychlost a úhyb.
Saber Alter - Je to taková pomalejší Saber, více úhybů a méně 6C, mnoho jejich vertikálních pohybů vám ho probourá.Celkem dobrá šance na UBW.
Spolupráce s Mastery:
Shiro - Není špatná dvojka, ale nevidím žádnou výhodu plynoucí z této dvojice.
Rin - Trošku lepší než Shiro, manu navíc určitě Archer využije a podpora Grandr Shoty je více než užitečná. Archer je silný servant a většinou vám bude stačit jen 1 přehození. To je pro Rin ideální, nemusíte příliš šetřit krystaly.
Ilya - Trošku sporné, Archer nemá komba se kterými by příliš využil její přerušení. Na druhou stranu s ní má možnost vytáhnout UBW o něco dřív.
Bazette - Téměř stejné jako se Shirem.
Sakura - Podpora není špatná, ale asi vám nedá tolik času se při přehození vyléčit.
Dark Sakura - Pokud s ní naberete manu, jen dobře. Ale proti určitým soupeřům(dálkaři) je téměř bezmocná. S její volbou opatrně.
Kotomine - Slušná podpora, Kotomine je velmi schopný v boji na všechny vzdálenosti, stejně jako Archer. Měli by si rozumět.
Soichiro - Nevadí že má méně many, stále dosáhneme na všechny LR. Soichiro je v osobních soubojích obávaný nepřítel, který hodně vydrží, proto vám dá dost času se vyléčit a i zatopit nepříteli. Dobrá dvojice.
Pár tipů:
- Archer může bojovat na všechny vzdálenosti, toho musíte využívat! Při wakeupu šípy stejně jako na dálku. Při přesunu nepřítele k vám je skvělý 4B,4C,214C,214B.
- Hrajte nepředvídatelně, střídejte údery, komba. Archer má vlohy takto nepřítele udržet v nejistotě.
- UBW zvažte podle toho proti komu stojíte. Proti některým nepřátelům (Lancer s Gae Bolgem, Hassan) ho jen těžko udržíte. Do aktivace jako takové nemá příliš smysl jít, Archer nezískává žádné nadstandartní výhody. Jsou však samozřejmě situace kdy to bude vaše jediná záchrana.
- 5B je rychlý útok z úhybu který navíc v counteru způsobí stun, který následně můžete využít. Naučte se tento úder efektivně využívat.